Retur
Returnerer
Du har mulighed for at returnere dit køb inden for 14 dage efter modtagelse af varen.
Hvis du fortryder købet, skal varerne returneres til: Sandgaard Orionvej 2D 7430 Ikast
Du modtager en returlabel og en formular, som skal udfyldes og medfølge i den pakke, du returnerer.
Ved returnering af varer bør du sikre dig, at varerne er forsvarligt emballeret. Du er ansvarlig for pakken/varerne, indtil vi modtager den. Gem derfor postkvitteringen og sporingsnummeret. VIGTIGT Vi forventer, at du sender varerne retur hurtigst muligt, efter du har meddelt os fortrydelsen, og du skal sende dem tilbage senest 14 dage efter, at du har ombestemt dig og meddelt os dette.
Tilbagebetalingen af købsværdien vil blive behandlet hurtigt efter modtagelsen af dine varer. Der kan gå op til 14 dage, før vi har behandlet din retur. Vi sender en mail, når vi har behandlet din returnering, og pengene vil blive returneret via din valgte betalingsmetode.
Dokumentation for din købs- og returformular Du skal vedlægge en kopi af ordrebekræftelsen eller anden dokumentation for dit køb. Du modtager en returformular i en e-mail, efter du har informeret os om din returnering.
BEMÆRK: Du kan miste dit købsbeløb. Dette sker, hvis varens værdi er formindsket, fordi:
- du rent faktisk har brugt varen. ALLE varer der viser tegn på brug vil blive vurderet til 0 kr.
- den er blevet beskadiget, mens du var ansvarlig for den.
- du har håndteret varen på en måde, der ikke var nødvendig for, at du kunne konstatere arten, egenskaberne og den måde, den fungerer på.
- du ikke har fulgt de begrænsninger i fortrydelsesret, der følger med segl, varetype mv.
- du overskrider din 14 dages fortrydelsesret. Lugt, udseende og manglende etiketter/hangtags vil danne grundlag for en særlig streng vurdering af, om varen er brugt. Dette er for din og andres sikkerhed, så alle trygt kan købe varer fra vores webshop velvidende, at ingen andre har brugt varen før dem. Så husk at håndtere varerne varsomt og betænksomt – især hvis du overvejer at returnere dit køb.
Garantirettigheder / klagerettigheder:
Købeloven giver en garantiperiode på 24 måneder. Det betyder, at du kan få et defekt produkt repareret, ombyttet, refunderet eller få afslag i prisen afhængig af den konkrete situation. Vi dækker naturligvis dine returomkostninger for defekte varer ved at sende dig en returfragtlabel. Så kontakt os venligst hurtigst muligt, hvis varen er defekt eller har fejl. Ring til os på +45 20 90 91 43 eller skriv til info@sandgaard.dk . Vi skal bruge din e-mailadresse, og du skal kunne printe PDF-filer, så vi kan sende en gratis returfragtlabel for defekte varer. Vi dækker ikke returneringsomkostninger, hvis du benytter andre returmuligheder end ovennævnte. Det er naturligvis et krav, at reklamationen er berettiget, og at manglen ikke er opstået på grund af forkert brug af produktet eller anden skadelig adfærd. Ellers skal du selv afholde alle udgifter til transport/forsendelse, herunder vores fragtomkostninger til returnering af varen efter syn, og vi kan opkræve et beløb på op til 150 kr. for kontrol af varen, hvis den viser sig at være fejlfri. Du skal kontakte os og klage indenfor "rimelig tid", efter du har opdaget manglen/fejlen ved varen. Og gerne så hurtigt som muligt. Du kan indgive en klage ved at kontakte os via mail på info@sandgaard.dk eller telefonisk på +45 220 90 91 43. Afhængig af den konkrete situation vil du modtage yderligere instruktioner.
Varen skal sendes til:
Sandgaard Orionvej 2D, 7430 Ikast
Når du returnerer varen, bedes du også give en så detaljeret beskrivelse som muligt af problemet. Husk at varen altid skal sendes i forsvarlig emballage og få en kvittering for afsendelse. Du er ansvarlig for pakken/varerne, indtil vi modtager den. Gem derfor postkvitteringen inklusive sporingsnummeret. Note! Vi modtager ikke pakker sendt efterkrav, uden omdeling eller lignende. Information om klagemuligheder En klage over en vare eller ydelse købt hos os kan indgives til Konkurrence- og Forbrugerstyrelsens Center for Klageløsning, Carl Jacobsens Vej 35, 2500 Valby. Du kan indgive en klage til Center for Klageløsning via www.forbrug.dk . EU-Kommissionens online klageportal kan også bruges ved indgivelse af en klage. Dette er især relevant, hvis du er forbruger, der bor i et andet EU-land. Klagen indgives her - http://ec.europa.eu/odr Ved indgivelse af en klage skal du angive vores e-mailadresse info@sandgaard.dk .