VILKÅR OG BETINGELSER

SANDGAARD ​​ESSENTIALS

  1. OM OS

1.1. Hjemmesiden https://sandgaard-essentials.dk/ ejes og drives af SANDGAARD ​​ESSENTIALS ("SANDGAARD ​​ESSENTIALS" eller "Os").

1.2. Du kan kontakte os på tlf. 70702284 eller e-mail send@sandgaard-essentials.dk, hvis du har spørgsmål til os.

  1. VORES VILKÅR FOR FORRETNING

2.1. Vores vilkår og betingelser ("Vilkår og betingelser") gælder for vores levering af vores varer til dig, når du bestiller/køber en vare på vores hjemmeside.

2.2. Vi opfordrer dig til at læse vores vilkår og betingelser omhyggeligt, før du bestiller en vare fra os.

2.3. Vi kan løbende ændre og opdatere Handelsbetingelserne med virkning for dine fremtidige køb på vores hjemmeside. Derfor vil du blive bedt om at acceptere vores vilkår og betingelser, hver gang du handler hos os.

2.4. Hvis du ikke accepterer vores vilkår og betingelser, kan du ikke bestille varer på vores hjemmeside.

2.5. En opdateret version af vilkårene og betingelserne er altid tilgængelig på vores hjemmeside.

  1. PRISER OG BETALING

3.1. Alle priser er angivet i danske kroner (DKK) inkl. 25% moms og andre skatter/afgifter.

3.2. Den samlede pris, som du skal betale for din(e) vare(r), inklusive eventuel forsendelse og skatter/gebyrer ved betaling med kreditkort, vil blive beregnet, før du gennemfører din ordre.

3.3. Dine leveringsomkostninger varierer – alt efter hvilken levering der vælges/tilbydes til levering af den pågældende vare. Du vil blive informeret om leveringsomkostningerne, inden du gennemfører din ordre.

3.4. Din betaling for din(e) vare(r) finder sted, når du gennemfører ordren. Hvis vi skal sende varen til dig, trækker vi først pengene, når vi sender varen til dig fra vores lager.

3.5. Når du betaler for en vare med et internationalt betalingskort direkte eller via MobilePay, reserveres beløbet på dit kort med det samme. Beløbet trækkes først på dit kort, når varen afsendes. Herefter afsluttes reservationen automatisk. Hvis du har spørgsmål til reservationen, dens varighed eller andre relaterede forhold, skal du kontakte din kortudsteder, som kan hjælpe dig. Vi henviser også til din aftale med din kortudsteder om brugen af ​​dit betalingskort.

  1. BETALINGSMIDDEL

4.1. Du kan betale med Dankort, Visa/Dankort, Visa-Elektron, Maestro, MasterCard, Visa, MobilePay.

4.2. Du kan også betale med vores gavekort. Du kan dog kun bruge ét gavekort per ordre.

  1. BESTILLING AF VARER PÅ VORES HJEMMESIDE

5.1. Generelt

5.2. Du skal være fyldt 18 år og have et gyldigt kreditkort, som vi accepterer som betalingsmiddel, for at du kan bestille vores varer på vores hjemmeside. Hvis du er under 18 år, skal du have et lovligt grundlag for at kunne handle med os.

5.3. Vores webshop på https://sandgaard-essentials.dk/ har åbent 24 timer i døgnet, men kan være lukket på grund af vedligeholdelse. Vi forsøger selvfølgelig (så vidt muligt) at vedligeholde vores webshop om natten.

5.4. Hvis du afgiver en ordre i weekenden eller på helligdage, vil din ordre først blive behandlet den næste hverdag.

5.5. Vi accepterer kun din ordre, hvis dine betalingsoplysninger er korrekte, og hvis vi ikke har nogen grund til at tro, at ordren vil blive brugt til ulovlige aktiviteter, eller at du ikke opfylder kravene i vores handelsbetingelser.

5.6. Du kan kun bestille vores varer via vores hjemmeside. Vi modtager ikke bestillinger over telefonen.

5.7. Hvornår er du bundet af din ordre?

5.8. Inden du klikker på "Køb eller fuldfør køb", har du mulighed for at tilpasse din ordre og dine oplysninger.

5.9. Når du klikker på "Køb eller gennemfør køb", vil du være bundet af din ordre, og du vil modtage en ordrebekræftelse fra Os på en e-mail.

5.10. Skulle du lave en fejl i din ordre, så kontakt vores kundeservice, som kan hjælpe dig. Hvis du har fortrydet din ordre, har du 14 dages fortrydelsesret (læs mere om din fortrydelsesret i afsnittet "Fortrydelsesret" nedenfor).

5.11. Hvornår er vi bundet af din ordre?

5.11.1. Vi er først bundet af din ordre, når vi har sendt dig en ordrebekræftelse. Indtil da har vi mulighed for at afvise din ordre i tilfælde af trykfejl, tekniske problemer, leveringssvigt og lignende omstændigheder.

  1. LEVERING

6.1. Din ordre vil blive leveret til den leveringsadresse, som du har valgt ved bestilling.

6.2. Vi bestræber os på at levere din ordre så hurtigt som muligt. Den forventede leveringstid er 2-5 hverdage. Bestilte varer eller varer, der ikke er på lager, kan dog have længere leveringstid. Du kan også opleve, at vi i særligt travle perioder angiver en længere forventet leveringstid for specifikke varer.

6.3. Du kan vælge mellem følgende leveringstyper:

- GLS - levering til pakkeshop

- GLS - Levering til privatadresse

Vi forbeholder os retten til, at nogle af leveringsmetoderne ikke gælder for bestemte adresser og tidsintervaller. Kun de leveringsmetoder, som du kan vælge til din leveringsadresse, vil kunne se, når du gennemfører din ordre. Vi forbeholder os retten til at levere til et andet leveringssted end det valgte, hvis det leveringssted du har valgt er fyldt. Hvis dette er tilfældet, leverer vi din ordre til et leveringssted valgt af transportøren.

6.4. Vi leverer kun til følgende lande: Alle EU-lande

6.5. Hvis vi ikke har alle de varer, du har bestilt på lager, kan vi sende de varer, som vi har på lager, til dig først. Når vi får de varer på lager, som du skal have, sender vi dem til dig efterfølgende. Du kan derfor opleve, at vi sender din ordre flere gange.

6.6. Vi bærer risikoen for dine varer indtil levering.

  1. FORTRYDELSESRET

7.1. Generelt

7.1.1. Du kan fortryde købet af din vare inden for 14 dage uden grund, hvis du er forbruger.

7.1.2. Fortrydelsesfristen udløber 14 dage fra den dag, hvor du eller nogen, der modtager varerne til dig (ikke fragtmanden), får varerne i hånden (i fysisk besiddelse).

7.1.3. Hvis du har bestilt flere af vores varer i samme ordre, men vi ikke har kunne levere dine varer til dig på samme tid (i samme ordre), udløber fortrydelsesfristen for varerne 14 dage efter den dag, du modtager den sidste genstand i hånden (i fysisk besiddelse). I tilfælde, hvor der er bestilt mere end én vare i samme ordre, men hvor varerne leveres enkeltvis, udløber fortrydelsesfristen 14 dage efter den dag, hvor du eller en af ​​dig angivet tredjepart (ikke fragtmanden) modtager den sidste genstand i hånden (fysisk besiddelse) .

7.1.4. Hvis du har bestilt en vare, der består af flere partier eller dele, udløber fortrydelsesfristen 14 dage efter den dag, du modtager det sidste parti eller en del af varen i din hånd (i fysisk besiddelse).

7.1.4.1. Hvis du ønsker at gøre brug af fortrydelsesretten, skal du meddele os, at du ønsker at benytte fortrydelsesretten i en utvetydig erklæring (på en klar og tydelig måde) – fx via e-mail eller brev. Du kan også vælge at bruge vores standardfortrydelsesformular.

7.1.4.2. Du har overholdt fortrydelsesfristen, hvis du sender os besked om, at du vil gøre brug af fortrydelsesretten lige inden fortrydelsesfristen udløber.

7.2. Hvad sker der, når du udnytter fortrydelsesretten?

7.2.1. Hvis du har brugt din fortrydelsesret, refunderer vi din betaling inkl. eventuelle leveringsomkostninger uden unødig forsinkelse og senest 14 dage fra den dato, hvor vi har modtaget din meddelelse om udnyttelse af fortrydelsesretten.

7.2.2. Hvis du selv har valgt en anden leveringsform end vores standardlevering, returnerer vi dog kun den del af leveringsomkostningerne, der svarer til vores standardlevering.

7.2.3. Vi refunderer din betaling med det samme betalingsmiddel, som du brugte til dit køb, medmindre du udtrykkeligt har accepteret en anden form for tilbagebetaling (f.eks. et kreditkort).

7.2.4. Du skal ikke betale gebyrer i forbindelse med tilbagebetalingen.

7.2.5. Du skal returnere varen til os uden unødig forsinkelse og senest 14 dage fra den dato, hvor du har meddelt os, at du ønsker at gøre brug af din fortrydelsesret. Du har overholdt fortrydelsesfristen, hvis du returnerer varen inden udløbet af de 14 dage.

7.2.6. Du skal selv betale dine udgifter i forbindelse med returnering af varen (inklusive fragt).

7.2.7. Vi kan tilbageholde din tilbagebetaling, indtil Vi har modtaget varen retur, eller du har fremlagt dokumentation for din returnering af varen - alt efter hvad der er tidligst.

7.2.8. Du kan læse mere om, hvordan du returnerer varen i afsnittet "Retur".

7.3. Specialfremstillede varer - fortrydelsesretten gælder ikke

7.3.1. Fortrydelsesretten gælder ikke varer, der er specialfremstillede eller har fået et tydeligt personligt præg (f.eks. varer med gravering, broderi og lignende).

  1. DEFEKT OG FORKERT VARER

8.1. Hvis din vare er defekt, eller hvis vi har leveret den forkerte vare til dig, skal du kontakte vores kundeservice hurtigst muligt. Du kan se vores kontaktoplysninger nederst i vores vilkår og betingelser eller i din ordrebekræftelse.

8.2. Hvis din vare er defekt eller har du modtaget den forkerte vare, har du mulighed for at vælge mellem:

  1. a) at returnere varen og få pengene tilbage,
  2. b) at returnere produktet og få et nyt lignende produkt (omlevering)
  3. c) at beholde varerne og modtage en forholdsmæssig rabat
  4. d) at beholde varen og få udbedret manglen

8.3. For at vores kundeservice kan hjælpe dig, hvis du har modtaget en defekt eller forkert vare, skal du oplyse dit ordrenummer, varenummer og give en fyldestgørende beskrivelse af, hvad der er galt med varen.

8.4. I tilfælde af at du har modtaget en defekt eller forkert vare, som du skal returnere, afholder vi omkostningerne ved at returnere varen til os.

8.5. Hvis dit produkt er defekt, gælder købelovens bestemmelser om mangler.

  1. RETURNERING

9.1. Hvis du skal sende en vare retur til os (hvis du f.eks. har fortrudt dit køb eller din vare er defekt), skal du sende varen retur til følgende adresse: Orionvej 2D, 7430 Ikast, Danmark.

9.2. Ved returnering skal alle dele af produktet sendes tilbage til os.

9.3. Når du sender en vare tilbage til os, er du ansvarlig for, at varen er pakket forsvarligt ind. Du bærer risikoen for varerne, indtil vi har modtaget varerne tilbage i hånden (fysisk besiddelse). Vi anbefaler derfor, at du gemmer din kvittering for afsendelse af varen.

9.3.1. Du er ansvarlig for enhver forringelse af produktets værdi, som skyldes anden håndtering, end hvad der er nødvendigt for at fastslå produktets art, egenskaber og den måde, produktet fungerer på.

9.4. Hvis varens værdi er forringet, trækker vi værdifaldet fra den købspris, som du har betalt for varen, inden du får købesummen refunderet.

9.4.1. Klage

9.4.1.1. Reklamation over en fejl ved dit produkt skal rettes direkte til os inden for rimelig tid efter, at du har opdaget manglen.

9.4.1.2. Der gælder en klagefrist på 2 år, og du som forbruger skal derfor klage senest 2 år efter levering af varen. Hvis reklamationsfristen ikke overholdes, bortfalder din ret til at påberåbe sig mangler, medmindre vi har forpligtet os til at stå inde for varerne i længere tid.

9.4.1.3. Du kan læse mere om, hvordan du klager i afsnittet "Klageadgang".

  1. FORCE MAJEURE

10.1. Vi er ikke ansvarlige over for dig, hvis der opstår omstændigheder efter din ordre, som forhindrer eller forsinker vores opfyldelse af din ordre. Sådanne omstændigheder omfatter ydre omstændigheder uden for menneskelig kontrol, krig, mobilisering, nedbrud af telekommunikation/kundens infrastruktur, eksterne sikkerhedshændelser (f.eks. hackerangreb, computervirusangreb eller destruktiv adfærd fra en tredjepart), naturkatastrofer samt naturlige forhold, der gør det umuligt er muligt at opfylde din ordre/køb, strejker, lockout, brand, blokader, hærværk, ordrer fra offentlige myndigheder og/eller rettighedshavere, udbrud af epidemier eller pandemier, globale sundhedsnødsituationer og andre omstændigheder uden for vores direkte kontrol.

  1. PERSONOPLYSNINGER

11.1. Vi behandler dine personlige data fortroligt. Vi har udarbejdet en privatlivspolitik, der forklarer, hvordan vi behandler de personoplysninger, som du giver os i forbindelse med dit køb og ved brug af vores hjemmeside. Du kan finde vores privatlivspolitik på vores hjemmeside.

  1. ANDRE

12.1. Opdatering af vores hjemmeside

12.1.1. Vi gør vores bedste for at opdatere hjemmesiden og sikre, at priser, tilbud, beskrivelser og andre oplysninger om varerne er korrekte. Der kan dog forekomme stavefejl, fejl i priser, tilbud, beskrivelser og andre oplysninger om varerne og nogle gange opdager vi, at prisen på en vare er angivet forkert.

  1. OPGAVE

13.1. Vi kan vælge at overføre vores aftale med dig helt eller delvist til (a) et af vores koncernforbundne selskaber eller (b) til en tredjepart som led i et frasalg af et eller flere af dets selskaber, forretningsenheder mv. .

  1. ADGANG TIL KLAGER

14.1. Hvis der opstår et problem med din vare, eller hvis din vare er defekt, skal du i første omgang kontakte vores kundeservice.

14.2. Hvis du er utilfreds med vores håndtering af dit problem med et produkt, kan du indgive en klage til Center for Klageløsning, Nævnenes Hus, Toldboden 2, 8800 Viborg. Du kan klage til Center for Klageløsning via Klageportalen. Hvis du ønsker at indgive en klage til Center for Klageløsning, skal du først have sendt din klage til Os. Det kan være en god idé, at du sender os en skriftlig klage, så du kan dokumentere, at du har klaget, hvis klagecentret beder om dokumentation. For at klage skal den vare eller ydelse, du vil klage over, have kostet mindst 1.110 kr. og maks. 100.000 kr. Ved reklamationer over tøj og sko skal prisen som udgangspunkt være mindst 720 kr. Beløbsgrænserne kan ændres. Du skal betale et gebyr til Klageportalen for at få din klage behandlet.

14.3. Du kan også bruge Europa-Kommissionens online klageportal, når du indgiver en klage. Dette er især relevant, hvis du er forbruger, der bor i et andet EU-land. Du kan indgive klagen på Europa-Kommissionens online klageportal. Ved indgivelse af en klage skal du angive vores e-mailadresse send@sandgaard-essentials.dk.

  1. VALG AF LOV OG JURISDIKTION

15.1. Enhver ordre/køb, som du indgår hos Os, er underlagt og skal fortolkes i overensstemmelse med dansk ret, bortset fra (a) regler, der fører til anvendelse af anden lovgivning end dansk, og (b) FN's konvention om aftaler om internationalt salg (CISG).

15.2. Enhver tvist og ethvert krav, der opstår fra eller i forbindelse med din ordre/køb, skal afgøres af en kompetent domstol på SANDGAARD ​​ESSENTIALS's værneting.

  1. VORES KONTAKTOPLYSNINGER

16.1. Er der noget du er i tvivl om, så kontakt venligst vores kundeservice på:

E-mail: send@sandgaard-essentials.dk

Telefonnummer: 70702284 med telefontid Hverdage mellem 8.00 og 15.00.

Adresse: Orionvej 2D

Standard fortrydelsesformular

(denne formular udfyldes og returneres kun, hvis fortrydelsesretten udnyttes)

– Til SANDGAARD ​​ESSENTIALS (CVR nr. 28859716)

Orionvej 2D

send@sandgaard-essentials.dk

– Jeg/vi ___________ meddeler hermed, at jeg/vi ___________ ønsker at udnytte fortrydelsesretten i forbindelse med min/vores ___________ købsaftale for følgende varer ___________

– Bestilt den ___________/modtaget den __________

– Forbrugerens navn ___________

– Forbrugerens adresse ___________

– Forbrugerens underskrift ___________ (kun hvis indholdet af formularen er meddelt på papir)

– Dato __________